پروژه های سیستم های قدرت هیبریدی

سیستم های قدرت هیبریدی انرژی را از دو یا چند منبع تولید می کنند که بیشتر آنها تجدیدپذیر هستند و یک نقطه اتصال واحد مشترک دارند. اگرچه مجموع توان ماژول های تولید هیبریدی بیش از ظرفیت تخلیه است، انرژی معکوس هرگز نمی تواند از این حد فراتر رود. در نتیجه، یک نیروگاه مولد هیبریدی ممکن است از انرژی فتوولتائیک در حالی که خورشید می تابد و منبع دیگری مانند باد، زمانی که هوا تاریک است استفاده کند، که تامین مطمئن تر و کارآمدتر را تضمین می کند. سیستم های ذخیره سازی ممکن است در تاسیسات هیبریدی گنجانده شوند یا نباشند.

انواع مختلف پروژه ها در سیستم های قدرت هیبریدی

انرژی جزر و مد دریا موج برق ژنراتور با خورشیدی

امواج دریا به علاوه ژنراتور خورشیدی یک ژنراتور منحصر به فرد است که با استفاده از دو منبع مختلف انرژی جایگزین برق تولید می کند. یک شناور در دستگاه تعبیه شده است که برای شناور شدن و حرکت عمودی با امواج دریا استفاده می شود. با استفاده از پیکربندی قفسه و پینیون، شناور می تواند نیروی موج دریا را به موتور ژنراتور منتقل کند. برای انتقال موثر نیرو، توان ارائه شده به این شفت از طریق سیستم قرقره به موتور منتقل نمی شود.

منبع تغذیه دوم، خورشیدی، برای ایجاد 50 وات برق اضافی برای تولید برق قابل اعتماد استفاده می شود. این دستگاه با ساختار چرخ طراحی شده است تا قابل حمل باشد. این دستگاه همچنین از مواد سبک وزن و ضد زنگ برای جلوگیری از خوردگی در هنگام استفاده در دریا ساخته شده است. این دستگاه پتانسیل نجات جان و همچنین منبع ثابت برق برای کشتی ها یا ژنراتورهای پشتیبان در ساحل را دارد.

شکل 2 پنل های خورشیدی در ترکیب با انرژی موج دریا و توربین بادی 300x161 پروژه های برتر در سیستم های قدرت هیبریدی، پروژه های سیستم قدرت

شکل 1 ) پنل های خورشیدی در ترکیب با انرژی موج دریا و توربین بادی
پروژه UPS خورشیدی

ما یک UPS (باتری) با انرژی خورشیدی را پیشنهاد می‌کنیم که از انرژی خورشیدی برای شارژ باتری استفاده می‌کند، که سپس برای تغذیه بار AC از طریق یک اینورتر استفاده می‌شود. با استفاده از مدار کنترل کننده شارژ، پنل خورشیدی ما برای شارژ مداوم باتری 12 ولت DC استفاده می شود. پس از روشن شدن سوئیچ بار، شارژ باتری معکوس شده و از 12 ولت DC به تقریباً 140 تا 150 ولت AC افزایش می یابد. این اکنون به بار AC ارسال شده است. در نتیجه، ترکیب پنل خورشیدی و باتری ما با موفقیت یک بار AC را تغذیه می کند. این سیستم ممکن است به عنوان یک یو پی اس در صورت قطع برق یا قطع برق اضطراری مورد استفاده قرار گیرد و همچنین می تواند به عنوان یک سیستم مستقل بدون نیاز به منبع تغذیه خارجی عمل کند.

شکل 3 انرژی خورشیدی ترکیب شده با باتری جهت تغذیه اضطراری 300x199 پروژه های برتر در سیستم های قدرت هیبریدی، پروژه های سیستم قدرت

شکل 2 ) انرژی خورشیدی ترکیب شده با باتری جهت تغذیه اضطراری
پهپاد پاک کننده استخر RC Solar Lake

برای انجام این ماموریت، پهپاد پاک کننده RC از موتورهای با گشتاور بالا، یک کنترلر RC، پنل های خورشیدی، سنسورهای دو برابری، دوربین بی سیم، شبکه جمع کننده و ریزپردازنده Atmega استفاده می کند. سیستم موتور دوگانه بدون سکان برای ارائه حرکت به قایق RC با پیشرانه دوگانه استفاده می شود. این امر کنترل حرکت بدون سکان را ساده می کند.

برای گرفتن زباله های سطحی شناور روی آب، توری جمع کننده در داخل قاب قایق RC قرار می گیرد. این پهپاد را قادر می سازد تا تمام زباله های موجود در مسیر خود را مصرف کند و به جلو ادامه دهد. اگر جانوران دریایی با زباله ها اسیر شوند، ممکن است به راحتی از طریق دریچه جلویی از تور خارج شوند و هیچ آسیبی به زندگی دریایی وارد نکنند.

کنترلر RC سیگنال های RF را برای کنترل حرکت به واحد کنترلر پهپاد ارسال می کند. واحد کنترل کننده این سیگنال ها را دریافت و رمزگشایی می کند، که متعاقباً توسط میکروکنترلر برای کنترل موتورهای محرک پردازش می شود. این پهپاد از دو حسگر (pH و کدورت) برای شناسایی و ثبت میزان ph و کدورت آلودگی آب در کارت حافظه برای مرجع بیشتر استفاده می کند.

پنل های خورشیدی نصب شده در بالا برای جمع آوری انرژی خورشیدی و شارژ مداوم باتری های پهپاد در حین کار استفاده می شوند. حتی اگر پهپاد در دریاچه خراب شود. نیم ساعت تابش آفتاب می تواند عملکرد ربات را بازیابی کند. یک چراغ بارق نصب شده در بالا نیز برای مکان یابی پهپاد در شرایط کم نور یا مه استفاده می شود. این راه را برای یک پهپاد پاکسازی استخر دریاچه دوربرد که می تواند از راه دور کنترل شود هموار می کند.

ایستگاه شارژ موبایل لپ تاپ نیروی باد و خورشید

انرژی ایجاد شده توسط هر دو ژنراتور برق در سیستم در یک باتری ذخیره می شود. این منبع باتری اکنون به لطف اینورتر برای استفاده در دسترس است. دو نوع خروجی توسط سیستم ارائه می شود. 4 پورت USB برای 4 درگاه شارژ موبایل 5 ولت DC و پورت AC 1 × 230 ولت برای شارژ لپ تاپ به تنهایی.

این سیستم دارای چهار چرخ برای جابجایی آسان است که آن را بسیار قابل حمل می کند. می‌توان از آن در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس، باغ‌ها، بناهای تاریخی، باغ‌وحش‌ها، پردیس‌های کالج، پارک‌های شرکتی، مسیرهای پیاده‌روی، پارکینگ باز و مکان‌های دیگر استفاده کرد. این سیستم همچنین دارای ویژگی ضد سرقت است تا سارقان آن را نبرند یا آسیبی به آن وارد کنند. با استفاده از حسگرهای ضربه، مشخص می‌کند که آیا توسط یک فرد غیرمجاز جابه‌جا می‌شود یا در تلاش است آسیب ببیند.

در چنین شرایطی، دستگاه بلافاصله صدای زنگ بلندی را برای اطلاع افراد و مقامات محلی منتشر می کند. در نتیجه، سیستم شارژ موثر موبایل و لپ تاپ در فضای باز را با عملکردهای مختلف ارائه می دهد.

تولید برق با استفاده از سرعت شکن

هر بار که یک وسیله نقلیه از روی یک سرعت شکن عبور می کند، مقدار قابل توجهی از انرژی به دلیل اصطکاک هدر می رود. وزن و سرعت وسیله نقلیه ممکن است برای تولید انرژی مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه، یک سرعت شکن هوشمند که نیرو نیز تولید می کند توصیه می شود.

سیستم قفسه و پینیون عمل رفت و برگشتی سرعت شکن را به حرکت چرخشی تبدیل می کند. ما یک سرعت شکن هوشمند ایجاد می کنیم که می تواند وسایل نقلیه ای را که از هر دو جهت وارد می شوند عبور دهد و در عین حال برق تولید کند. مونتاژ مکانیکی با ورق های فلزی و پیوندهایی که با آرایش فنری به سمت پایین فشار می آورند در سیستم استفاده می شود. این روش از یک پرس سرعت شکن استفاده می کند که سپس همراه با یک قفسه و پینیون برای فشار دادن و کارکردن موتور ژنراتور و ایجاد برق استفاده می شود. سرعت شکن با استفاده از مکانیزم فنری به موقعیت اولیه خود باز می گردد. حرکت چرخشی را به حرکت خطی منتقل می کند، اما می توانیم از آن برای تبدیل حرکت خطی به حرکت چرخشی نیز استفاده کنیم. این تکنیک هم مقرون به صرفه است و هم راه اندازی آن ساده است. اگر تمهیدات لازم را داشته باشیم، می‌توانیم از ترافیک جاده‌ای برق پرقدرت تولید کنیم.

شکل 4 بدست آوردن انرژی از طریق سرعت شکن بر روی جاده 1 300x182 پروژه های برتر در سیستم های قدرت هیبریدی، پروژه های سیستم قدرت

 

شکل 3 ) بدست آوردن انرژی از طریق سرعت شکن بر روی جاده

به طور خلاصه، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کار به سمت یک سیستم انرژی کربن زدایی شده دو هدف حیاتی برای حفاظت از محیط زیست هستند. ثابت شده است که ترکیب رقابتی ترین انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی باد، خورشیدی و هیدرولیک در تاسیسات هیبریدی که می توانند با سیستم های ذخیره سازی تکمیل شوند، ابزاری موثر برای تامین انرژی پاک و کارآمد برای دستیابی به این هدف است.

 

منبع : برق تِک

About برق تِک

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *