انجام پروژه و پایان نامه در زمینه ریزشبکه / میکروگرید

یکی از تخصص های گروه برق تِک، مطالعه در زمینه سیستم های ریزشبکه می باشد. که این حاصل پژوهش های متعدد در زمینه مدلسازی، شناسایی، طراحی سیستم های کنترل و بررسی پایداری در سیستم های ریزشبکه می باشد. برهمین اساس این گروه آمادگی خود را در زمینه آموزش، سفارش، شبیه سازی و انجام پایان نامه و پروژه ریزشبکه اعلام می دارد.  بطورکلی مطالعات مرتبط با سیستم های ریزشبکه را می توان در چند زمینه دسته بندی کرد که به صورت زیر می باشند :

انجام پروژه ریزشبکه انجام پایان نامه ریزشبکه min 300x226 انجام پروژه ریزشبکه   انجام پایان نامه ریزشبکه

انجام پروژه ریزشبکه / انجام پایان نامه ریزشبکه

  • مطالعات مرتبط با ساختار ریزشبکه : در این بررسی مقدماتی نیاز است تا یک سیستم ریزشبکه امکان پذیر طراحی گردد. در این مفهوم وجود منابع کنترل پذیر با ولتاژ که بتوانند ولتاژ باس بارها را کنترل نمایند، ضروری است. لزوم برقراری تعادل توان در میکروگرید از دیگر شرایط ریزشبکه می باشد که بایستی رعایت گردد. گروه برق تِک با ارائه و شبیه سازی مدل های استاندارد و امکان پذیر زمینه اولیه لازم در انجام پروژه ریزشبکه را فراهم می کند.
  • مطالعات مرتبط با الکترونیک قدرت در ریزشبکه : سیستم های ریزشبکه به طور کل متشکل از منابع تجدیدپذیر (انرژی نو) می باشند. این منابع از قبیل توربین بادی، سلول خورشیدی، باتری، پیل سوختی، سیکل ترکیبی (CHP) و البته ژنراتورهای سنکرون می باشد. در این منابع تجدیدپذیر انرژی که به صورت تولید پراکنده عمل می کنند، نیاز به ادوات الکترونیک قدرت به منظور تثبیت ولتاژ خروجی می باشد. ادوات الکترونیک قدرت در ریزشبکه نظیر مبدل بوست، مبدل باک، چاپر و سایر مبدل های پیشرفته نظیر انواع مبدل های هیبرید می باشند. مبدل الکترونیک قدرت علاوه بر ساختار قدرتی مناسب نیازمند یک کنترل مناسب نیز می باشد تا بتواند علاوه بر تثبیت سطح ولتاژ، هارمونیک پایین در خروجی داشته باشد تا مسئله کیفیت توان در ریزشبکه رعایت گردد. گروه برق تِک با ارائه و شبیه سازی مبدل الکترونیک قدرت در مدل های خطی و غیرخطی این مهم را در انجام پروژه ریزشبکه فراهم می کند.
  • مطالعات مرتبط با شناسایی مدل دینامیکی ریزشبکه : مطالعات جدید در سیستم های ریزشبکه مبتنی بر مدل دینامیکی سیستم انجام می گیرد. در این مطالعات بخش های مختلف ریزشبکه به صورت دینامیکی جایگذاری شده و امکان انجام مطالعات پایداری و طراحی سیستم های کنترل را به صورت خطی و غیرخطی فراهم می کند.
  •  مطالعات مرتبط با شناسایی حالت جزیره ای ریزشبکه : در مطالعات مرتبط با کنترل هیبرید ریزشبکه نیازمند شناسایی سناریوهای مختلف در آن هستیم. این شناسایی می تواند تفکیک لازم بین حالات مختلف از قبیل جزیره ای شدن ریزشبکه، وقوع خطا در ریزشبکه، تغییرات بار در ریزشبکه، قطع منابع مولد در ریزشبکه و … را با بررسی تاثیر آن ها انجام دهد. روش های مختلفی همچون کاربرد شبکه های عصبی به این منظور بکار می روند. گروه برق تِک انجام پروژه ریزشبکه / انجام پایان نامه ریزشبکه در زمینه شناسایی حالت ریزشبکه می پذیرد.
  • مطالعات مرتبط با پایداری ریزشبکه : متغیرهای اساسی پایداری در ریزشبکه ولتاژ و فرکانس آن می باشند. این دو متغیر در ریزشبکه به ترتیب توسط توان راکتیو و اکتیو کنترل می شوند. مطالعات مربوط به پایداری ریزشبکه منحصر به بررسی پایداری ولتاژ و فرکانس می باشد. راهکارهای مختلف در زمینه مطالعه پایداری نظیر روش های برمبنای صفر و قطب، روش های غیرخطی نظیر لیاپانوف برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. گروه آموزشی برق تِک به بررسی این روش ها در سناریوهای مختلف نظیر جزیره ای شدن ریزشبکه ، وقوع خطاهای خارجی در ریزشبکه ، قطع بار و یا منابع تولید پراکنده در ریزشبکه می پردازد و آمادگی خود در انجام پروژه پایداری ریزشبکه اعلام می کند.
  • مطالعات مربوط به طراحی سیستم های کنترل ریزشبکه : شاید به جرات بتوان گفت اصلی ترین کاربردهای مورد استفاده در ریزشبکه ها مرتبط با طراحی سیستم های کنترل برای ریزشبکه می باشد. طراحی های مربوط به سطح اولیه کنترل ریزشبکه (Primary Control) ، کنترل سطح ثانویه ریزشبکه (Secondary Control) و سطح کنترل ثالثیه که مرتبط با مدیریت توان در ریزشبکه می باشد، است. روش های مختلفی برای این منظور گردآوری شده است که شامل روش های خطی طراحی و غیرخطی طراحی سیستم کنترل ریزشبکه می شود. فرآیندهای طراحی در ریزشبکه ها می تواند با تکنیک هایی همچون مقاوم ، تطبیقی برای سیستم های همراه با عدم قطعیت ، روش های هوشمند نظیر فازی و یا عصبی انجام پذیرد. گروه برق تِک با بهره گیری از مهندسین کنترل و قدرت انجام پروژه و پایان نامه های در زمینه کنترل ریزشبکه را با استفاده از بهترین روش ها فراهم می کند.

فعالیت ها در زمینه انجام پروژه ریزشبکه

در این بخش می توانید نمونه کارهای مرتبط با ریزشبکه ها که توسط گروه برق تِک انجام شده است را ملاحظه کنید: (برای مشاهده بر روی عنوان کلیک نمایید)

کنترل ریزشبکه-روش دروپ-بهبود غیرخطی

طراحی ریزشبکه هیبرید با کنترل فازی

کنترل مقاوم ریزشبکه در حضور توربین بادی و منابع DG

About برق تِک

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *